III runda zawodów o Puchar Polskiego Związku Motorowego

Moderatorzy: Apple, trzeci, Simon

Kuba

Postautor: Kuba » ndz 21 cze, 2009 23:40

Obrazek

"...niech sie wstydzi ten co robi nie ten co widzi..."

Awatar użytkownika
davyjohn
Klubowicz
Posty: 4582
Rejestracja: ndz 06 sty, 2008 01:46
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: davyjohn » ndz 21 cze, 2009 23:45

"Nie wtryniaj się jak z Tobą nie rozmawiają"
Mitsubishi Galant EA5W - 2.5 V6 163KM +LPG
Toyota Celica VI gen (AT200) - 1.8 115KM automat - emerytura
Mitsubishi Galant E88A - 2.5 V6 170KM 4x4 - cywil w służbie rajdowej ;)

Awatar użytkownika
Turek
Klubowicz
Posty: 328
Rejestracja: ndz 06 kwie, 2008 17:37
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: Turek » ndz 21 cze, 2009 23:48

znak pokoju :D
Obrazek
RACING! Becouse football, baseball, bowling & golf only require ONE BALL!
http://rally.turczynski.com | http://newspress.pl

Simon
Klubowicz
Posty: 47
Rejestracja: pt 13 mar, 2009 10:45
Lokalizacja: Goleniów

Postautor: Simon » pn 22 cze, 2009 11:07

Szkoda, że do 3 klasy nie podali indywidualnych wyników z czasami bo byśmy sprawdzili ile szybciej najlepszy zawodnik pojechałby od zawodnika w samochodzie :hyhy:

Wiem tyle, że w klasie II najlepszy wynik to 56s.

Simon
Klubowicz
Posty: 47
Rejestracja: pt 13 mar, 2009 10:45
Lokalizacja: Goleniów

Postautor: Simon » pn 22 cze, 2009 14:30

Niedziela 21.06.09r upłynęła pod znakiem wyścigów skuterowych o puchar Polskiego Związku Motorowego w Szczecinie. III runda sezonu była niezwykle ekscytująca i obfitowała w najróżniejsze incydenty, wywołujące adrenalinę wśród zarówno zawodników, jak i kibiców.
Zacznijmy może od początku. Gdy tylko na horyzoncie pojawiło się słońce na tor kartingowy w Szczecinie zaczęły dojeżdżać pierwsze załogi. Już o 8 rano można było podziwiać rozstawione drużyny i cały park maszyn. Jak zwykle największą uwagę zwracał na siebie namiot załogi Mieloch RT. W tym miejscu można było zobaczyć 3 w pełni profesjonalnie przygotowane skutery. Trzeba jednak przyznać, że inne załogi również wystawiły mocne maszyny ( Bidon Racing Team, TNT, CMA), także sam wyścig jak i kwalifikacje były bardzo zacięte.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Kiedy tylko wszystkie skutery biorące udział w wyścigu przeszły badanie kontrolne można była zacząć sesje treningowe. Już po kilku okrążeniach kilku zawodników zaliczyło tzw szlifa. Nikt nie oszczędzał maszyn i jechał na 200%. Po zapoznawczych biegach odbyły się kwalifikacje. Zawodnicy dzielnie pokonywali kolejne zakręty aby osiągnąć jak najlepszy wynik. Niestety kiedy nadeszła godzina oficjalnego otwarcia zawodów, wszystkich zastała ogromna ulewa. W kilka minut tor był cały zalany a studzienki nie były w stanie odprowadzić takich ilości wody. Wszyscy niecierpliwie czekali na koniec tej ulewy i decyzję głównego organizatora. W tym czasie załogi przeprowadzały zabiegi naprawcze i poprawkowe w swoich skuterach, a co najważniejsze zakładali stricte deszczowe opony. Po 30 min świeciło słońce, tor zaczął szybko wysychać, sędziowie uporali się z kałużami i można było jechać. Nad torem unosiła się gęsta mgła. III klasa jechała już na zupełnie suchym torze.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zacznijmy od biegów klasy I ( amator). Tutaj poziom był zróżnicowany bo startowali zawodnicy zarówno na 70ccm i 50ccm. Nie zabrakło też ochotnika, który dzielnie bronił się przed atakami bardziej doświadczonych kolegów. Bartosz Kowalski na swoim Peugeocie Ludixie startował pierwszy raz w tego rodzaju zawodach i jechał znakomicie. Jako, że inni dysponowali znacznie mocniejszymi skuterami Bartek znalazł się na 8 pozycji. Brawa dla Niego ! W tej klasie startowało aż 11 uczestników. Na podium znaleźli się:

1 miejsce - Matysiak Marcin ( Piaggio Zip)
2 miejsce - Tomaszewski Paweł ( Piaggio Zip)
3 miejsce - Żyła Krzysztof ( Yamaha Jog )

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W klasie II emocji było jeszcze więcej. Kilka porządnych wywrotek i zacięta rywalizacja podnosiły temperaturę na torze. Poziom był bardziej wyrównany ze względu na to, że startowały skutery o podobnej mocy. Opady deszczu były tak obfite, że podczas tego biegu można było podziwiać efektowne przejazdy co niektórych zawodników przez taflę wody. Podium:

1 miejsce - Matysiak Marcin ( Piaggio Zip)
2 miejsce - Adamiszyn Michał ( Yamaha Jog)
3 miejsce - Beszterda Dariusz ( Piaggio Zip)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Pomiędzy II a III klasą do boju stanęły skutery marki Zipp ( klasa Zipp). W wyścigu tym udział wzięło 5 zawodników. Pomimo skuterów z seryjnymi jednostkami napędowymi i tu nie zabrakło emocji. Cichy Mateusz wychodząc na prostą start/meta zaliczył poważną wywrotkę. Jak się później okazało doznał lekkiego wstrząśnienia mózgu i złamał prawą rękę. Podium :

1 miejsce - Podgórski Adam ( Zipp)
2 miejsce - Kłak Piotr ( Zipp)
3 miejsce - Sekuła Adam ( Zipp)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Po tym biegu nadszedł długo oczekiwany moment czyli wyścig klasy III. Tutaj działo się niesamowicie dużo. Kolejne mrożące krew w żyłach gleby zawodników przy zawrotnych prędkościach, pourywane wydechy, zagotowane silniki i inne tego typu problemy. Na czele stawki uplasowała się oczywiście ekipa Mieloch RT. Kibice mieli szanse podziwiać specjalnie wyszykowanego przez firmę Stage6 Piaggio Zipa, na którym jechał Mieloch Junior. Podium( pewnie nikogo nie zdziwi):

1 miejsce - Mieloch Jerzy Junior ( Piaggio Zip)
2 miejsce - Rajczak Szymon ( Piaggio Zip)
3 miejsce - Mieloch Jerzy Senior ( Piaggio Zip)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Po wyścigu zaczęło się zliczanie wyników i pakowanie się załóg. Była szansa na rozmowy z zawodnikami. Atmosfera była bardzo pozytywna, wszyscy byli zadowoleni z efektu końcowego.

Nie pozostaje nic innego jak zaprosić Was Drodzy użytkownicy na kolejną, IV już rundę wyścigów skuterowych o puchar PZMu, która odbędzie się 27.06 na torze w Poznaniu.

Fotki w lepszej rozdziałce : http://picasaweb.google.pl/SimonSqtery.com/PZMSzczecin#

Awatar użytkownika
Piotrek A.
Klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: śr 19 gru, 2007 08:58
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Piotrek A. » pn 22 cze, 2009 15:20

Fajne zawody, nie sadzilem ze wyscigi skuterow (zwlaszcza klasa III) moga byc tak emocjonujace. Jedynie ta cala klasa ZIPP to jakies nieporozumienie, no ale jesli tylko im to sprawia przyjemnosc no to ok :) Warto bylo przyjsc i zobaczyc bo na prawde fajnie tam chlopaki latali.

Awatar użytkownika
bartus
Klubowicz
Posty: 505
Rejestracja: czw 03 sty, 2008 18:08
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: bartus » pn 22 cze, 2009 16:46

mierzyłem czas zdaje sie numeru 89 który prowadził przez dłuższą chwilę to na jedno okrążenie około 50-52s (lotny start i meta)
www.bmwteile.net
www.kes.net.pl - pompy ciepła, kolektory słoneczne, kotłownie, ogrzewanie,

dawkus
Klubowicz
Posty: 3551
Rejestracja: ndz 09 gru, 2007 21:17
Lokalizacja: Gryfino
Kontaktowanie:

Postautor: dawkus » pn 22 cze, 2009 18:48

a autem ile wychodzi? ;)
Zachodniopomorskie Forum Samochodowe
www.z-f-s.pl
Automobilklub Zachodniopomorski
www.akzp.pl
:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_
Seat Arosa 03, 1.0 + podtlenek LPG
Renault Megane 1.6 + LPG

Awatar użytkownika
davyjohn
Klubowicz
Posty: 4582
Rejestracja: ndz 06 sty, 2008 01:46
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: davyjohn » pn 22 cze, 2009 19:02

Przejrzyj sobie wyniki NKWSa na różnych nawierzchniach :)
Mitsubishi Galant EA5W - 2.5 V6 163KM +LPG

Toyota Celica VI gen (AT200) - 1.8 115KM automat - emerytura

Mitsubishi Galant E88A - 2.5 V6 170KM 4x4 - cywil w służbie rajdowej ;)

dawkus
Klubowicz
Posty: 3551
Rejestracja: ndz 09 gru, 2007 21:17
Lokalizacja: Gryfino
Kontaktowanie:

Postautor: dawkus » pn 22 cze, 2009 19:16

aa no tak... 1.10.xx chyba najlepiej czy tam 1.07.xx
Zachodniopomorskie Forum Samochodowe

www.z-f-s.pl

Automobilklub Zachodniopomorski

www.akzp.pl

:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_

Seat Arosa 03, 1.0 + podtlenek LPG

Renault Megane 1.6 + LPG

Awatar użytkownika
bartus
Klubowicz
Posty: 505
Rejestracja: czw 03 sty, 2008 18:08
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: bartus » pn 22 cze, 2009 19:35

nkws to inna trasa. autem (start zatrzymany, meta lotna) to chyba około minuty (może delikatnie poniżej)
www.bmwteile.net

www.kes.net.pl - pompy ciepła, kolektory słoneczne, kotłownie, ogrzewanie,

Simon
Klubowicz
Posty: 47
Rejestracja: pt 13 mar, 2009 10:45
Lokalizacja: Goleniów

Postautor: Simon » pn 22 cze, 2009 19:47

Czyli i tak szybciej :hyhy:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony pn 22 cze, 2009 21:04 przez Simon, łącznie zmieniany 1 raz.

dawkus
Klubowicz
Posty: 3551
Rejestracja: ndz 09 gru, 2007 21:17
Lokalizacja: Gryfino
Kontaktowanie:

Postautor: dawkus » pn 22 cze, 2009 19:53

a no czekaj... autem 2 kółka są... tak?
Zachodniopomorskie Forum Samochodowe

www.z-f-s.pl

Automobilklub Zachodniopomorski

www.akzp.pl

:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_

Seat Arosa 03, 1.0 + podtlenek LPG

Renault Megane 1.6 + LPG

dawkus
Klubowicz
Posty: 3551
Rejestracja: ndz 09 gru, 2007 21:17
Lokalizacja: Gryfino
Kontaktowanie:

Postautor: dawkus » pn 22 cze, 2009 23:26

www.ak.szczecin.pl juz na stronie głównej relacja :)
Zachodniopomorskie Forum Samochodowe

www.z-f-s.pl

Automobilklub Zachodniopomorski

www.akzp.pl

:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_

Seat Arosa 03, 1.0 + podtlenek LPG

Renault Megane 1.6 + LPG

Awatar użytkownika
davyjohn
Klubowicz
Posty: 4582
Rejestracja: ndz 06 sty, 2008 01:46
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: davyjohn » pn 22 cze, 2009 23:28

fakt zapomniałem że pętla na nkws jest krótsza...

z tego co pamiętam na ostatnim nkws pierwsze okrążenie było coś koło 40-42s
Mitsubishi Galant EA5W - 2.5 V6 163KM +LPG

Toyota Celica VI gen (AT200) - 1.8 115KM automat - emerytura

Mitsubishi Galant E88A - 2.5 V6 170KM 4x4 - cywil w służbie rajdowej ;)


Wróć do „Imprezy Sportowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość