Audi A4 Avant quattro 1.8Turbo - 1997

W tym dziale opisujemy nasze cywilne samochody, którymi jeździmy na co dzień, co się psuje, na co zwracać uwagę podczas eksploatacji, ile pali, itd. :)

Moderatorzy: Apple, trzeci

dawkus
Klubowicz
Posty: 3551
Rejestracja: ndz 09 gru, 2007 21:17
Lokalizacja: Gryfino
Kontaktowanie:

Audi A4 Avant quattro 1.8Turbo - 1997

Postautor: dawkus » śr 28 paź, 2009 17:57

Jako pierwszy wpiszę się w ten dział, mianowicie tutaj możemy pisać historie naszych cywilnych aut i wnioskować czy np. warto kupić podonby, uczmy się na swoich błedach a nie czytajmy fora gdzie często ludzie dodają do tematu jakie to wszystko super. Ja napisze tak jak jest z moim audi.
W miarę pamięci i możliwości będę pisał przebieg eksploatacyjny auta.

Zachęcam innych do wpisania się w ten dział. Wiem że DJ zakupił autko Galanciora, nie wiem kto jeszcze kupił. Tak samo mały miejski samochód jeśli ktoś kupił chętnie poczytam, czeka mnie zakup takiego.

Ale teraz o mojej audi.

Audi A4 Avant quattro i ponoć wersja SPORT

Rok produkcji 1997 pierwsza rejestracja 1998 i tak samo 1998 sprowadzony do Polski. Więc auto jeździ już prawie 11 lat w kraju po naszych super drogach.

Silnik: 1.8Turbo 150koni ponoć, ale ma innego kompa z nowszego modelu wiec może mieć 180KM, jak będę miał możliwość to sprawdze. Jeśli chodzi o silnik to jak to w 1.8T poci się, około 1l na 10000km mi zjadł. Czasami jak jest zimny to wcina olej, kopci na niebiesko, ale do pierwszego przygazowania, pozniej jest już normalnie. Po podłączeniu do kompa wyszło mi ze mam jeszcze sonde rypniętą ale to tylko czuć przy zimnym silniku i na LPG ma nie równe obroty i jak jest zimniej, w lato było ok. Pyzatym 1,8T buja budą jak trzeba, po przekroczeniu magicznych 3tyś obr, zaczyna się takie przyjemne sssyyyyczenie i autko leci. Jeśli chodzi o turbo, to nabiera sprawności dopiero jak go się kilka razy przećwiczy, nie wiem czy to kwestia LPG(praktycznie nie jezdze na PB)? Czy kompa i mieszanki, czy może wciskanego gazu, ma tak że jeśli się delikatnie przekracza 3tysobr wtedy turbo jest niemrawe, czuć ze idzie, ale słabu, przy walnięciu pedała w podłoge wtedy audi wystawia rogi i ciśnie, może to też od przepustnicy zalezy jak komp to odczytuje itp.. Ogolnie zawsze z turbo czekam do temp oleju 80st.
W silniku wymieniłem pasek rozrządu co mnie kosztowalo około 720zł z wymianą i 2 razy zmieniłem olej, jak pierwszy raz wymieniłem to tykał dość mocno, teraz po drugiej wymianie jest cichutko. Jezdzi na półsyntetyku.

LPG: Ogolnie daje rade, problem jest z reduktorem który jest za mały, przy maksymalnym obciążeniu ma problem, ciągnie, ale wywala gaz wężem upustowym i wtedy ci co są zamną mają muchy w nosie ;) Tak samo ma problem przy maksymalnym obciążeniu jak jest mało gazu to nie mogę go do konca odkręcić bo przy 6tys/Obr potrafi przerwać dostawę koksu ;) Do normalnej jazdy jest ok., wymienie jak będę miał na to środki.

Spalanie: wg FIS (kompa pokładowego) spala około średnio i w ogole na oko 8-10l paliwa.
Jeśli chodzi o gaz to:
-przy 4 osobach+ pełny bagażnik wychodzi za 80-90zł na trasie – do 380 km przy zwawej jeździe, na spokojnie nie wiem, wszystkie trasy raczej szybko są jechane. Jeśli chodzi o jazdę mieszaną w mieście, ostro itp. to max 16l potrawi zjeść, ale to rekord. Najmniej spalił mi za 20zł 110km :o) wiec można tym jeździć tanio. Kwestia uruchamiania turbo wtedy się pasie dość obficie :)

Buda: Jeśli chodzi o bude to minusami są:
- standardowo ponoć w A4 passatach itp. nad szybą uszczelka jest kijowa i już mi bąbelki wychodzą, koszt naprawy 500zł.
- auto dostało w dzioba od strony kierowcy – brak płyty pod silnikiem(musze kupić) brak wygłuszenia maski (musze kupić) i chyba był wymieniany zderzak(może nie do konca), lampy mają popękane zaczepy (światła swiecą równo itd. Itd.) wiec dostało ale z tego co widze zostało zrobione w miare dobrze.
Lakier srebrny metalik
Podwozie czyste, teraz będę konserwował.
Już przy zakupie była widoczna szpara w drzwiach która jest spowodowana uszkodzonym górnym zawiasem w drzwiach, chodliwy towar, na allegro nie ma :P Standard w tych autach.
Dodatkowo jest spojler/lotka z tyłu na klapie bagażnika.

Zawieszenie i układ jezdny:
ABS.
Jak kupiłem audiczke tego się bałem, kosztów zawieszenia i napędu quattro, ale z drugiej strony koniecznie chciałem mieć auto 4x4 i to jest coś pięknego, mam nadzieje ze już nie wrócę nigdy do ośki, tak samo na rally jak już będę coś szykował to raczej 4x4. Pierwszy przegląd robiłem u Gerarda i z tego co wyszło to to że zawieszenie zdrowe, odetchnąłem, z tyłu dyfer przy półośkach delikatnie ledwo co spocony. Ogolnie jak na 11letnie auto te sprawy są ok.

Skrzynia biegów:
Jeśli chodzi o skrzynie biegów to chodzi bez problemów, manualna 5 biegów.

Wyposażenie:

Tapicerka welur, nie zniszczona, kubełkowe fotele, klimatronik, 2x elszyby, el lusterka, el. Regulacja świateł, podgrzewane lusterko kierowcy, 2x airbag, podgrzewane fotele przód(fajna sprawa w zimę), swiatła przeciwmgłowe, nagłośnienie BOSE, regulacja foteli góra dół (od pasażera popsute, musze naprawić bo jak na rodeo się jedzie), siatka oddzielająca bagażnik od kabiny, 2 trzymaki na puszkę coli, hak odczepiany. Dzielona kanapa + podłokietnik ze schowkiem. Pilot do centralnego (muszę go zakodować, walcze i mi nie wychodzi, chyba nie ten sprzęt) Domykanie szyb przy zamknięciu itp.
Komputer pokładowy (FIS) pokazuje spalanie i takie tam. Zegary – prędkościomierz, obrotomierz, zegarek, temperatura oleju, temperatura wody, paliwo, napięcie na aku. Dodatkowo elektroniczna kontrola w FIS - żarówek, płynu do spryskiwaczy(jak jechałem do Bytomia to miałem schizm bo nie wiedziałem co to piszczy, myślałem ze coś z chłodnicą), alarm słabego akumulatora. Możliwość ograniczenia prędkości, jeśli się jedzie np. 50km/h wciska się guzik, jeśli przekroczy się tą wartość wtedy piszczy alarm że przekroczyliśmy ustawioną prędkość (tego to akurat nie używam)
Alu felgi i nowe opony z przodu, z tyłu połowa zjedzona
Nie wiem co tam jeszcze w tym aucie jest, znajdzie się jeszcze kilka bajerów.

Przejechałem od zakupu prawie 15 000km.
Wymieniłem:
- łożysko – 140zł
- pasek rozrządu – 720zł – eksploatacyjnie (mogłem jeździć ale kto wie kiedy był wymieniany)
- pasek od Klimy – 30zł
- olej + filtr x2 (eksploatacyjnie)
Sam zrobiłem:
- elektrykę od strony kierowcy (włącznik krańcowy)

Do zrobienia:
- znów łożysko (140zł)
- przegub (jeszcze przelata kilka tyś km ale trzeba się szykować) może 200zł?
- tarcze z tyłu (przy mocnym hamowaniu czuć ze biją delikatnie) w zależności od firmy
- zawias drzwi przednich ( oryginalny 150zł w audi, ja szukam uzywanego do 50zł mozna kupić)
- płyta pod silnik i mata pod maskę?? Trza przejechać się na szrot.
- blacharka dachu nad przednią szybą 500zł
- konserwacja podwozia - jak sam bede robił to tylko koszt masy bitumicznej.
- fotel pasażera - wymiana wodzika od regulacji fotela
I to chyba wszystko.

Brakuje mi w tym aucie tempomatu…

Z samochodu jestem bardzo zadowolony, jeśli ktoś się będzie decydował na ten samochód to naprawdę polecam, napisałem na co zwracać uwagę, są to problemy które pedanta mogą irytować denerwowac itp. Ja z tym jeżdżę, nie ma tragedii, większość jest do zrobienia samemu, troche czasu trzeba poświęcić. Auto ma odpowiednią moc, można tanio pojeździć i ten napęd 4x4 aż się zimy nie mogę doczekać, na Kołbaskowie troche popróbowałem i fajnie to zamiata, ale nie ogarniam, czekam na śnieg i dopiero będę się tak konkretnie uczył, na suchym szkoda mi auta.
Kupiłem na „pałę” nie jeździłem po serwisach, nie sprawdzałem lakieru… kupiłem na oko, dodatkowo sugerowałem się bardziej myślą ze kupuje to na co mam ochotę, a nie to co mi rozum podpowiada, a podpowiadał Ford Mondeo kombi GHIA 1.8TD 90KM.

Audi ----------- quattro ;)

[ Dodano: Sro 03 Lut, 2010 13:34 ]
małe podsumowanie:

po 20kk

wymiania łożyska - 120zł
wymiana węzyków 2szt przód gumowych od hamulców - 120zł
wymiana śruby koła - 3zł? + 20zł za przyspawanie nakrętki i odkręcenie uszkodzone, poprzedni własciciel nie wiedział chyba do czego służy klucz :)

auto na 10 000km wysącza 1l oleju - do wymiany są 2 uszczelki, ale to zrobie przy najbliższej wymianie rozżądu... a 1l oleju na 10 000 to wydaje mi sie ze ejst ok. Gdzie wujasa golf IV wpierdziela więcej 1.4 - 16v - chyba 1l na 3000? jakos tak wogole jest w książce ze ma spalać tyle, przesada

wymiana oleju co 10 000

do wymiany mam jeszcze silniczek od spryskiwycieraczek koszt 30zł i czekam aż snieg się roztopi zeby wymienić, chyba ze do sławka podjade... ale zobaczymy.

Jeśli chodzi o quattro, to to to to jest rewelacja... nie miałem przypadku zebym nie mógł wyjechać z zaspy, zawsze podjezdzam pod górki, nawet ze startu zatrzymanego, głęboki snieg też mu nie groźny... no jestem zachwycony, osnieżone zakręty można pełnym bokiem jechać i wyciąga... bezpieczenstwo + zabawa w jednym... coś pięknego... genialny zakup :) polecam!! i to nie tylko w zimę w lato też jest dobrze :)

Spalanie:
jezdząc przez polskę spala mi 13l benz niby - ale gazu pewnie i 16l sie załapało...
jezdząc przez niemcy spala mi 10l benzy niby - czyli gazu z 13l

średnio oszczędnie jeżdżę... zazwyczaj auto przede mną mocno mnie denerwuje i trzeb wyprzedzić(szczególnie teraz kiedy nie mam sprysków) :P

przy oszczędnej jezdźie jak jezdziłem wczesniej czyli do 2tys, miałem 7-8l na odczycie więc jakoś 11palił... oo zatankowałem za 20zł i przejechałem 100km, ale to w trasie na spokojnie :)

Do zrobienia mam gaz mimo wszystko, bo wywala mi troche... więc jest szansa ze może palić mniej... ale to jak znajde 500zł to zrobie, poki co chodzi działa jezdzi :)

po 30kk napiszę znów :)
Ostatnio zmieniony pt 23 kwie, 2010 12:11 przez dawkus, łącznie zmieniany 1 raz.
Zachodniopomorskie Forum Samochodowe
www.z-f-s.pl
Automobilklub Zachodniopomorski
www.akzp.pl
:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_
Seat Arosa 03, 1.0 + podtlenek LPG
Renault Megane 1.6 + LPG

Darek J
Klubowicz
Posty: 33
Rejestracja: pn 11 maja, 2009 23:56
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Darek J » wt 16 lut, 2010 23:42

Autko super, nie to co jakiś ford bez zderzaka, którego uratowałeś z zaspy, dziękuję :)

dawkus
Klubowicz
Posty: 3551
Rejestracja: ndz 09 gru, 2007 21:17
Lokalizacja: Gryfino
Kontaktowanie:

Postautor: dawkus » wt 16 lut, 2010 23:46

Moj ojciec ma takiego samego jak ty... wystarczyło kota ustrzelić i też pół zderzaka wyrywa... a najlepsze że zatrzymaliśmy się, kota brak, a wszędzie plastiki :P
Zachodniopomorskie Forum Samochodowe

www.z-f-s.pl

Automobilklub Zachodniopomorski

www.akzp.pl

:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_

Seat Arosa 03, 1.0 + podtlenek LPG

Renault Megane 1.6 + LPG

dawkus
Klubowicz
Posty: 3551
Rejestracja: ndz 09 gru, 2007 21:17
Lokalizacja: Gryfino
Kontaktowanie:

Postautor: dawkus » wt 13 kwie, 2010 00:08

Ostatnio... wymieniony olej oraz łożysko z tyłu - wymiana łożyska na FAG(oryginał jaki daje się na pierwszy montaż w fabryce) - 300zł z wymianą po znajomości (troche roboty jest bo quattro)

w planach do wymiany tarcze przód na chwilę obecną i ... ... aaa... regeneracja reduktora od LPG i wymiana filtrów. Po za tym... wszystko ok, nawet zawias nic nie chce odemnie :P

na chwilę obecną zrobiłem 25kkm.
Zachodniopomorskie Forum Samochodowe

www.z-f-s.pl

Automobilklub Zachodniopomorski

www.akzp.pl

:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_

Seat Arosa 03, 1.0 + podtlenek LPG

Renault Megane 1.6 + LPG

dawkus
Klubowicz
Posty: 3551
Rejestracja: ndz 09 gru, 2007 21:17
Lokalizacja: Gryfino
Kontaktowanie:

Postautor: dawkus » sob 01 maja, 2010 22:43

Dzisiaj wymieniony zawias górny w drzwiach kierowcy (standard w audi A4)

Koszt - 40zł zawias + 15zł przesyłka :) Używane z anglika więc pewnie nie śmigane za bardzo bo oni tam w pojedynkę jeżdżą ;)
Zachodniopomorskie Forum Samochodowe

www.z-f-s.pl

Automobilklub Zachodniopomorski

www.akzp.pl

:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_

Seat Arosa 03, 1.0 + podtlenek LPG

Renault Megane 1.6 + LPG

Awatar użytkownika
Xsystoff
Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: ndz 04 sty, 2009 00:16
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Xsystoff » ndz 02 maja, 2010 10:42

Teraz sobie na spokojnie przeczytalem temat i u mne cale szczescie nie ma bolaczek typu zawias drzwi czy dach przy uszczelce szyby, kolyska w fotelu itp ;) Kuurde drogo za rozrzad, mam nadzieje ze do n/a bedzie taniej chociaz troche...

W sumie to chyba niedlugo wrzuce temat o swoim A4, bo mam pierwsza wymiane (termstatu) za soba ;) Pierwsze tankowania wskazuja, ze przy spokojnej jezdze n/a i t pala podobnie, za przy butowanku n/a zdecydowanie mniej, no ale tez gorze jedzie wiec cos za cos ;)
Mitsubishi Colt `91 2.0 16V DOHC

dawkus
Klubowicz
Posty: 3551
Rejestracja: ndz 09 gru, 2007 21:17
Lokalizacja: Gryfino
Kontaktowanie:

Postautor: dawkus » ndz 02 maja, 2010 11:36

Spoko, mój wujas przyjechał golfem IV z silnikiem 1.4 16v i zapłacił 880zł. Mój kuzyn za puga 406 HDI zapłacił około 800zł.

Ja tam wszystko wymieniałem i robie to na dobrych częśćiach, mogłem taniej i w 600bym się zmiescił, ale po co ryzykować :)

A dzisiaj robie fotelik :) Zaraz ide go wyciągać :)

Jak dla mnie to najgorsze do zrobienia jest ten dach, tak po za tym to pierdoły :)

W tygodniu też mam nadzieje że już ATE będą hamowały :)

Po za tym też masz zadbany egzemplarz, ja swój muszę doprowadzić do normalności ;)

Jeśli auto jezdzi od 1998r po polsce to raczej kolorowo nie jest, ale cena auta była dobra, do dzisiaj jest podobna po roku czasu ;)

Ale najważniejsze że nie zawiodło :)
Zachodniopomorskie Forum Samochodowe

www.z-f-s.pl

Automobilklub Zachodniopomorski

www.akzp.pl

:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_

Seat Arosa 03, 1.0 + podtlenek LPG

Renault Megane 1.6 + LPG

dawkus
Klubowicz
Posty: 3551
Rejestracja: ndz 09 gru, 2007 21:17
Lokalizacja: Gryfino
Kontaktowanie:

Postautor: dawkus » wt 04 maja, 2010 01:24

Więc małe podsumowanie weekendu :)

Zrobiłem w audi:

1. Wymiana zawiasu od strony kierowcy:
Obrazek Tak wygląda bez zawiasu ;)

Obrazek Podparcie musi być ;)

Obrazek Stary i nowy używany ;)

2. Naprawa fotela pasażera

Pierw trzeba było wyciągnąć dziada :)

Obrazek

Obrazek jak widać na fotce, złamało się ciągadło które odblokowuje i zablokowuje zębatkę która reguluje wysokość.


Obrazek Pospawałem, dorobiłem sprężynę (z tą sprężyną najwięcej problemów, po założeniu i opuszczeniu na sam dół fotela, wypadała z jarzma, ale tak ją na ciepło powyginałem że jest gitesowo :)

Obrazek
Jak już wyciągnąłem ten fotel, to należało go wyczyścić ;) urządzenie na pare zrobiło fajną robote, następnym razem muszę z jakimś płynem spróbować :)

3. Wymiana lokalizacji swiateł stop, przeniosłem je w miejsce świateł przeciwmgłowych, normalnie w audi jest że światła stop są zespolone ze światałami pozycyjnymi. A teraz będą niezależne tak jak jest np. w skodzie czy VW.

Obrazek Obrazek

4. Wymiana lusterka wstecznego. bez foto

Do wymiany mam żarówkę od rejestracji + od 3ciego swiatła stop :) Ale to może w ten weekend zrobie, już są zamówione :)
Zachodniopomorskie Forum Samochodowe

www.z-f-s.pl

Automobilklub Zachodniopomorski

www.akzp.pl

:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_

Seat Arosa 03, 1.0 + podtlenek LPG

Renault Megane 1.6 + LPG

Awatar użytkownika
Xsystoff
Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: ndz 04 sty, 2009 00:16
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Xsystoff » wt 04 maja, 2010 11:17

To widze pracowity weekend, nie to co ja :pijemy: :D


Co to za urzadzenie na pare? Kubly fajne, szkoda ze u mnie zwykle stołki.
Mitsubishi Colt `91 2.0 16V DOHC

Awatar użytkownika
zbik
Klubowicz
Posty: 761
Rejestracja: pn 10 gru, 2007 17:22
Lokalizacja: Gryfino

Postautor: zbik » wt 04 maja, 2010 14:11

A przeciwmgielne gdzie masz jak wstawiles tam STOP ?

dawkus
Klubowicz
Posty: 3551
Rejestracja: ndz 09 gru, 2007 21:17
Lokalizacja: Gryfino
Kontaktowanie:

Postautor: dawkus » wt 04 maja, 2010 14:22

W miejscu byłego stopa na dole po prawej stonie :)
Zachodniopomorskie Forum Samochodowe

www.z-f-s.pl

Automobilklub Zachodniopomorski

www.akzp.pl

:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_

Seat Arosa 03, 1.0 + podtlenek LPG

Renault Megane 1.6 + LPG

Awatar użytkownika
zbik
Klubowicz
Posty: 761
Rejestracja: pn 10 gru, 2007 17:22
Lokalizacja: Gryfino

Postautor: zbik » wt 04 maja, 2010 17:03

Zalozyles zawias od anglika to i odrazu swiatlo angielskie sobie sprawiles :super:
W polsce przeciw-mglowy tylny z lewej strony ma byc :rotfl:

reza
Klubowicz
Posty: 1227
Rejestracja: wt 28 kwie, 2009 11:17
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: reza » wt 04 maja, 2010 17:19

ewentualnie po obu stronach :hyhy:
E36 318i m40 GT:)

dawkus
Klubowicz
Posty: 3551
Rejestracja: ndz 09 gru, 2007 21:17
Lokalizacja: Gryfino
Kontaktowanie:

Postautor: dawkus » wt 04 maja, 2010 17:22

Od kilku lat nie musiałem używać przeciw mgielnego, teraz będę używał codziennie :D
Zachodniopomorskie Forum Samochodowe

www.z-f-s.pl

Automobilklub Zachodniopomorski

www.akzp.pl

:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_

Seat Arosa 03, 1.0 + podtlenek LPG

Renault Megane 1.6 + LPG

Awatar użytkownika
Nath
Klubowicz
Posty: 266
Rejestracja: ndz 16 gru, 2007 13:49
Lokalizacja: z ksiezyca

Postautor: Nath » śr 05 maja, 2010 22:40

Klosz od przeciwmgielnego jest mniej tlumiacy swiatlo, a dokladniej bardziej rozpraszajacy.


ja nie rozumiem sformulowania..

205rt pisze:Jeśli auto jezdzi od 1998r po polsce to raczej kolorowo nie jest, ale cena auta była dobra, do dzisiaj jest podobna po roku czasu ;)


Jedno z moich aut jezdzi od 1997 i nie wiem co oznacza "Jesli auto jezdzi od 1998 po Polsce to raczej kolorowo nie jest.."

To co Audi robi auta na krocej niz 12 lat? czy porostu kupiles padline? :niepewny:
"nie nie, predkosc byla OK tylko zakret troche za ciasny"
byl Kurczak prawie N-grupa.
Automobilklub Szczeciński #99


Wróć do „Cywile”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość