Audi A4 Avant quattro 1.8Turbo - 1997

W tym dziale opisujemy nasze cywilne samochody, którymi jeździmy na co dzień, co się psuje, na co zwracać uwagę podczas eksploatacji, ile pali, itd. :)

Moderatorzy: Apple, trzeci

dawkus
Klubowicz
Posty: 3551
Rejestracja: ndz 09 gru, 2007 21:17
Lokalizacja: Gryfino
Kontaktowanie:

Postautor: dawkus » śr 05 maja, 2010 22:58

Padlina to to jeszcze nie jest, ale jest troche felerów o które poprzedni własciciel nie zadbał własciwie, trzeba powymieniać i będzie cacy :)
Wiesz... porównaj auto z 1997r które jest sprowadzone w 2008 z niemiec, a auto które jest sprowadzone w 1998, jest różnica... takie auto jest bardziej zmęczone - lakier, buda itp. Polacy mniej dbają o auta niż niemcy... ok nie zawsze może, ale w większości.

Jeśli chodzi o lapmy to jest lepiej wydoczne... no... NA OKO 20% więcej mocy, po przełożeniu jednej strony porównałem i jest różnica... żarówka 21W ale klosz bardziej rozprasza światło jak pisze Nath.
Zachodniopomorskie Forum Samochodowe
www.z-f-s.pl
Automobilklub Zachodniopomorski
www.akzp.pl
:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_
Seat Arosa 03, 1.0 + podtlenek LPG
Renault Megane 1.6 + LPG

Awatar użytkownika
Xsystoff
Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: ndz 04 sty, 2009 00:16
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Xsystoff » śr 05 maja, 2010 23:03

Popatrz co jezdzilo po Polsce w `97 czy `98 (ja nie moglem uwierzyc jak ogladalem fotki z polskich drog z `97 roku) i teraz pomysl jaka byla jakosc serwisow, dostep do czesci, ich cena i wiedza mechanikow. Moj wujek na wymiane rozrzadu w A6 2.5 TDi w 2001 roku jechal do Poznania, bo nigdziej blizej nikt nie podejmowal sie tego wyzwania lacznie z ASO VW/Audi w Szn i zaplacil za to prawie 4 tys zł. Niestety ale wtedy takie Audi to byla prawie czarna magia i czesto gesto odchodzil drutex, tym bardziej ze to silnik z T.
Mitsubishi Colt `91 2.0 16V DOHC

dawkus
Klubowicz
Posty: 3551
Rejestracja: ndz 09 gru, 2007 21:17
Lokalizacja: Gryfino
Kontaktowanie:

Postautor: dawkus » śr 05 maja, 2010 23:05

No, elementy drutexa też mam w przy wydechu, jak będę miał w koncu hale do dyspozycji to wezmę miga i zrobie porządek i odrazu zakonserwuje mu podwozie :)
Zachodniopomorskie Forum Samochodowe

www.z-f-s.pl

Automobilklub Zachodniopomorski

www.akzp.pl

:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_

Seat Arosa 03, 1.0 + podtlenek LPG

Renault Megane 1.6 + LPG

Awatar użytkownika
Xsystoff
Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: ndz 04 sty, 2009 00:16
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Xsystoff » śr 05 maja, 2010 23:10

U mnie wydech to chyba oryginal, w koncu auto nigdy nie widzialo soli i sniegu i nigdy nie mialo zimowek na kolach. A cos sie dzieje u Ciebie z podwoziem??? :zdziwko:
Mitsubishi Colt `91 2.0 16V DOHC

dawkus
Klubowicz
Posty: 3551
Rejestracja: ndz 09 gru, 2007 21:17
Lokalizacja: Gryfino
Kontaktowanie:

Postautor: dawkus » śr 05 maja, 2010 23:18

ogólnie nie bo to ocynk, ale audi daje takie czarne coś... ale guma ? i to mi po odpadało i delikatnie bierze, szczególnie po zimie, a tak to ocynk robi dobrą robotę.
Zachodniopomorskie Forum Samochodowe

www.z-f-s.pl

Automobilklub Zachodniopomorski

www.akzp.pl

:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_

Seat Arosa 03, 1.0 + podtlenek LPG

Renault Megane 1.6 + LPG

dawkus
Klubowicz
Posty: 3551
Rejestracja: ndz 09 gru, 2007 21:17
Lokalizacja: Gryfino
Kontaktowanie:

Postautor: dawkus » pn 10 maja, 2010 19:52

ATE - Klocki + Tarcze zamontowane :) I cisza przy hamowaniu :)

Ale... jeszcze łożysko przód, drążek i łącznik stabilizatora :)

Z grubszej sprawy zostaje uszczelnienie dyfra z tyłu bo się są-czy :)

Ogólnie zawias OK po nie wiem ilu + moje 28tyś :super: a takie legendy z tym zawiasem :)
Zachodniopomorskie Forum Samochodowe

www.z-f-s.pl

Automobilklub Zachodniopomorski

www.akzp.pl

:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_

Seat Arosa 03, 1.0 + podtlenek LPG

Renault Megane 1.6 + LPG

dawkus
Klubowicz
Posty: 3551
Rejestracja: ndz 09 gru, 2007 21:17
Lokalizacja: Gryfino
Kontaktowanie:

Postautor: dawkus » ndz 13 cze, 2010 01:23

W sumie kupiłem auto z gazem i nawet nie myślałem że jezdząc na gazie coś się oszczędza :P

Tak sobie wyliczyłem

Auto średnio pali tak że za 50zł zrobie jezdżąc bez fantazji 200km... z fantazją i np. przyczepką 170 - 180km. Czyli na 100 wychodzi 25zł-28zł a to jest spalanie rzędu 12-14l średnia niech bedzie 13l gazu.

Paliwa wg FIS bierze mi od 8-11 też przy normalnej jeździe, średnia niech będzie 9,5l PB

zakładając że przejechałem 30 000 a 10% to rozpałka na paliwo - wychodzi 27000 na LPG.

Czyli...

LPG
27000 / 100 = 270 (100km) -> 270 * 13l LPG = 3510 litrów gazu * 2,1 (średnia cena gazu) = 7371zł

PB
27000 / 100 = 270 (100km) -> 270 * 9,5PB = 2562 litrów PB * 4,4 (średnia cena PB) = 11286zł

Różnica - 11286zł za PB - 7371 za LPG = 3915zł w kieszeni :)

Ciekawe jak z dieslem...

270 * 6,5 = 1755 * 4,1 = 7195zł czyli taniej diesel od LPG o około 200zł na 30 000km. No ale mocy mniej bo diesel ma 110KM, a mój 150KM. I jak się diesel popsuje to jest droższa naprawa. A przyjąłem średnie wartości.

Chyba dobrze policzyłem, jak ktoś matematyk - niech mnie poprawi :wstyd:
Zachodniopomorskie Forum Samochodowe

www.z-f-s.pl

Automobilklub Zachodniopomorski

www.akzp.pl

:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_

Seat Arosa 03, 1.0 + podtlenek LPG

Renault Megane 1.6 + LPG

Awatar użytkownika
bartus
Klubowicz
Posty: 505
Rejestracja: czw 03 sty, 2008 18:08
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: bartus » ndz 13 cze, 2010 01:42

nie matematyk, ale gdzie jest diesel za 4,1 a pb95 za 4,4? ;)
bo w zeszłym tyg lałem ON za 4,52, a pb za 4,79 %)

no ale mniejsza z tym.
www.bmwteile.net
www.kes.net.pl - pompy ciepła, kolektory słoneczne, kotłownie, ogrzewanie,

dawkus
Klubowicz
Posty: 3551
Rejestracja: ndz 09 gru, 2007 21:17
Lokalizacja: Gryfino
Kontaktowanie:

Postautor: dawkus » ndz 13 cze, 2010 02:01

Zobaczyłem sobie roczny wykres(czyli czas od kiedy narąbałem 30 000)

http://mrc.tychy.org/ceny.paliw/?okres= ... o=&wykres= np. tu. Tak na oko wycelowałem :)

I ogólnie gaz stoi w miejscu i niech tak trzyma :P
Zachodniopomorskie Forum Samochodowe

www.z-f-s.pl

Automobilklub Zachodniopomorski

www.akzp.pl

:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_

Seat Arosa 03, 1.0 + podtlenek LPG

Renault Megane 1.6 + LPG

Awatar użytkownika
davyjohn
Klubowicz
Posty: 4582
Rejestracja: ndz 06 sty, 2008 01:46
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: davyjohn » ndz 13 cze, 2010 10:45

205rt pisze:W sumie kupiłem auto z gazem i nawet nie myślałem że jezdząc na gazie coś się oszczędza :P


W związku z tym zainwestowałeś kolejne kilkanaście tysięcy w Arosę i nową instalację, żeby Ci się przez dwa lata zwracało a Audi robiło po kilka km dziennie :P

dawkus
Klubowicz
Posty: 3551
Rejestracja: ndz 09 gru, 2007 21:17
Lokalizacja: Gryfino
Kontaktowanie:

Postautor: dawkus » ndz 13 cze, 2010 11:36

Spoko, w tym roku planuje 3 długie trasy więc nie widzę arosy w takiej roli ;)

A audi teraz ojciec będzie się opiekował, więc tak czy siak trzeba było kupić 2gie auto... zobaczymy o ile tansza w eksploatacji będzie arosa od audi :)
Zachodniopomorskie Forum Samochodowe

www.z-f-s.pl

Automobilklub Zachodniopomorski

www.akzp.pl

:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_

Seat Arosa 03, 1.0 + podtlenek LPG

Renault Megane 1.6 + LPG

Awatar użytkownika
davyjohn
Klubowicz
Posty: 4582
Rejestracja: ndz 06 sty, 2008 01:46
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: davyjohn » ndz 13 cze, 2010 12:49

Eee.... taniej by było "mam cinquecento w holenderskim gazie" :D
Mitsubishi Galant EA5W - 2.5 V6 163KM +LPG
Toyota Celica VI gen (AT200) - 1.8 115KM automat - emerytura
Mitsubishi Galant E88A - 2.5 V6 170KM 4x4 - cywil w służbie rajdowej ;)

choyli
Klubowicz
Posty: 451
Rejestracja: sob 15 gru, 2007 18:15
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: choyli » ndz 13 cze, 2010 13:42

Troche zle to policzyles, bo powinienes liczyc dla 30000 a nie 27000 bo liczac dla 27 tys ukrywasz koszty paliwa ktore jest Ci potrzebne jak to napisales "na rozpalke".
Musisz policzyc 27000 gazu plus 3000 benzyny a w drugim rownianiu 30000 km jazdy na benzynie.
www.testmetal.pl
Toczenie, frezowanie, szlifowanie, elektrodrążenie dorabiamy części maszyn, wykrojniki, oraz formy wtryskowe.
Obrabiamy wszystko, co z metalu lub tworzywa.
"Precyzyjna Obróbka Metali TEST"
Husarów 1a Szczecin
501-012-702

Qre
Klubowicz
Posty: 76
Rejestracja: śr 29 paź, 2008 19:20
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Qre » wt 15 cze, 2010 20:49

Z dieslem wygląda następująco, tankuje się raz na...miesiąc i jeżdżę bardzo krótkie odcinki w mieście praktycznie do momentu aż płyn chłodniczy dojdzie do 90 stopni i koniec trasy, bądź z lawetą na plecach, a spalanie jak sam widziałeś fis pokazuje na poziomie 6,7l/100km, choć na baku 53-58l robię około 840-920km.
110kucy może i mało ale z lawetą i swiftolotem dawał radę. Vmax spada myślę że do 150-160 (nietestowany), ale za to jak wracałem z Berlina to na autobanie jechałem tak 110-130 i spalanie tymczasowe było na poziomie 9-11. Co prawda przyspieszenie bardzo średnie, ale "rajdówka" przecież na lawecie...
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców"
Przedsiębiorstwo elektryczne Elektrorapid

Awatar użytkownika
Xsystoff
Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: ndz 04 sty, 2009 00:16
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Xsystoff » ndz 01 sie, 2010 12:22

Najnowsze dane dotyczace spalania 1.8 n/a ;)

Miasto (klima on) + trasa 110-120km/h w stosunku 20/80 + koreczek pod Toruniem wyszlo 7.89 tankowane pod korek, sama trasa patrzac po wskazniku okolo 7.1-7.2l. Ogolnie spoko wynik (podobny jak Laguna I 2.0) tylko zasada jest taka, zeby raczej nie przekraczac 110-120, bo jeszcze wtedy obroty na piatce sa w miare sensowne, niestety przy 140 to 4tys rpm i juz benzyniakowi wlacza sie wir w baku. Przydalaby sie szosteczka.

Pod Bydgoszcza na sekspresowce Focus II TDCi nie dal rady 130-200, a kolo ZST nowy Lancer 1.8 Mivec przestal przyspieszac przy 190 i nie chcial zjechac na bok ;] Patrzac w katalog oba maja vmaxa ~193km/h, niby ja mam tylko 12km/h wiecej ale roznica spora... Wogole nowy lancer to kupa, 143hp a przyspiesza jak 20hp slabsze i ciezsze Audi ;]

No i tempomat mi sie marzy, oj marzy. I automat w korkach ;]

W stosunku do TDi brakuje mi zasiegu... W A6 trzaskalismy tysiaka na baku bez problemu, a tutaj 600 i trzeba tanken tanken.
Mitsubishi Colt `91 2.0 16V DOHC


Wróć do „Cywile”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość