Seat Arosa 1.0 MPI - 2003r
Ja generalnie tez bym z ciekowosci Coltem polecial sprawdzic ile to spali w trasie, ale jak mam Audi gdzie jest cisza, wygoda, spokoj i jest czym przycisnac to jednak wole nie :P
Ale jak jezdzilem po miescie Coltem to z dwoch tankowan wyszlo ~8l przy dynamicznej jezdzie po miescie ;]
Ale jak jezdzilem po miescie Coltem to z dwoch tankowan wyszlo ~8l przy dynamicznej jezdzie po miescie ;]
Mitsubishi Colt `91 2.0 16V DOHC
No ja pamiętam, że był okres, kiedy fajnie było pocisnąć Swiftolotem do Goleniowa. Ale to tylko dlatego, że był lżejszy od Kijanki, wkręcał się na większe obroty i miał ponad 20% więcej mocy :P
Teraz jak Iza proponuje, żeby pojechać SS poza Szczecin, to odpowiadam: jak chcesz to sobie jedź :P
No i pytanie podstawowe: czy 50,- to cena, jaką warto zapłacić za życie/zdrowie w momencie wypadku na trasie... Sądzę że pytanie nie wymaga odpowiedzi...
Teraz jak Iza proponuje, żeby pojechać SS poza Szczecin, to odpowiadam: jak chcesz to sobie jedź :P
No i pytanie podstawowe: czy 50,- to cena, jaką warto zapłacić za życie/zdrowie w momencie wypadku na trasie... Sądzę że pytanie nie wymaga odpowiedzi...
Mitsubishi Galant EA5W - 2.5 V6 163KM +LPG
Toyota Celica VI gen (AT200) - 1.8 115KM automat - emerytura
Mitsubishi Galant E88A - 2.5 V6 170KM 4x4 - cywil w służbie rajdowej
Toyota Celica VI gen (AT200) - 1.8 115KM automat - emerytura
Mitsubishi Galant E88A - 2.5 V6 170KM 4x4 - cywil w służbie rajdowej

-
- Klubowicz
- Posty: 3551
- Rejestracja: ndz 09 gru, 2007 21:17
- Lokalizacja: Gryfino
- Kontaktowanie:
Jeśli jeździsz jak oszołom to zadawaj sobie takie pytania, ja staram się aby zagrożenie było minimalne i najbardziej zwracam uwagę na tych co jadą z naprzeciwka i wyprzedzają
spokojnie jechałem więc nie widzę problemu... po za tym odrazu wypadek, bedziesz jechał galantem przez las, plama oleju na drodze, walisz bokiem w drzewo, duze auto... hmmm ... takich historii mogę Ci nawymyślać... więc o pechu mi tu nie mów, bo widząc co się dzieje na drodze mogę duzo, a małym mogę też uciec w wiele miejsc... galantem średnio się gdzieś wciśniesz... i jeszcze możemy sobie poopowiadać różnych argumentów.
ALE OGÓLNIE TAKIE GDYBANIE NIE MA SENSU!
Co by było gdyby... więc... na temat... macie coś do arosy? :P Zazdrościcie? czy co? :P

ALE OGÓLNIE TAKIE GDYBANIE NIE MA SENSU!

Zachodniopomorskie Forum Samochodowe
www.z-f-s.pl
Automobilklub Zachodniopomorski
www.akzp.pl
:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_
Seat Arosa 03, 1.0 + podtlenek LPG
Renault Megane 1.6 + LPG
www.z-f-s.pl
Automobilklub Zachodniopomorski
www.akzp.pl
:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_
Seat Arosa 03, 1.0 + podtlenek LPG
Renault Megane 1.6 + LPG
-
- Klubowicz
- Posty: 3551
- Rejestracja: ndz 09 gru, 2007 21:17
- Lokalizacja: Gryfino
- Kontaktowanie:
to już wiem o co Ci chodzi DJ :rotfl:
Zachodniopomorskie Forum Samochodowe
www.z-f-s.pl
Automobilklub Zachodniopomorski
www.akzp.pl
:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_
Seat Arosa 03, 1.0 + podtlenek LPG
Renault Megane 1.6 + LPG
www.z-f-s.pl
Automobilklub Zachodniopomorski
www.akzp.pl
:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_
Seat Arosa 03, 1.0 + podtlenek LPG
Renault Megane 1.6 + LPG
-
- Klubowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: ndz 02 mar, 2008 15:17
- Lokalizacja: [ZS]Szczecin
Ja tez raczej z komfortu bym nie zrezygnował dla 50pln, dlatego po mieście jak nie potrzebuje bagażnika to latam MRką mimo ze wychodzi 2krotnie drożej niż Vojagerem. Ale za to wciskam się tam gdzie chcę jade szybko i bezstresowo. Natomiast jakbym miał nią jechać w trasę dłuższą niż 100km to bym sie solidnie zastanawiał czy mi się chce, bo klunkrem to za jednym strzałem robie te 500-600 i wysiadam jakbym w domu w fotelu siedział przed TV, no ale każdy ma swoje priorytety...
-
- Klubowicz
- Posty: 3551
- Rejestracja: ndz 09 gru, 2007 21:17
- Lokalizacja: Gryfino
- Kontaktowanie:
Ostatnio wymienione:
świece i przewody - 160zł
Założone Ultra Grip 7 + (dzieki Tomik)
Tak po za tym to własnie zrobiłem 11tys. od zamontowania gazu. Auto jeździ.
[ Dodano: Pią 28 Sty, 2011 22:35 ]
Pierwsze poważne naprawy
Z powodu nie jeżdżenia autem przez poprzedniego własiciela... jakiś pierdzielnik od prowadzenia biegów się zaciął i linkę sobie uszkodziłem od zmiany biegów - wymieny cały mechanizm prowadzenia do skrzyni biegów 100zł. I regeneracja tego pierdzielnika,
Wymiana klocków z przodu
Wymiana napinacza i paska klinowego
I coś jeszcze było, a wymiana cylinderków z tyłu.
[ Dodano: Sob 26 Mar, 2011 20:45 ]
71000 - rozrząd
[ Dodano: Pon 12 Wrz, 2011 11:56 ]
84000 - nic.
[ Dodano: Pon 26 Wrz, 2011 10:46 ]
XF racja, genialne auto, bardzo miło je wspominam...
Wcześniej do ZS jezdziłem 2-3 razy w tygodniu... ale od sierpnia 2010 robię tutaj codziennie. Więc z 80km dziennie robię(nie tylko do pracy, ale jeszcze współpraca z innymi serwisami i trzeba się pokręcić po miescie) a srednio z 200km w tygodniu zrobiło się nagle 400km... w bilansie miesięcznym jest to około 1800km...
audi srednio za 130zł przejechało 400km max.
arosa srednio za 85zł przejedzie 450km, a przy ecodriving 500km
W bilansie miesięcznym sam sobie policz.
około:
audi 650zł
arosa 380zł
270zł mniej. a to dużo
Dodatkowo jeszcze się jeździ to tu to tam...
W delikatnie ponad rok zrobiłem 30 000... to duzo jak na zwykłego zjadacza chleba. A ty ile zrobiłes w rok afdi?
Więc już wiesz czym była podyktowana zmiana auta
często myślę żeby coś większego kupić, ale jak potrzebuję w trasę szarpnąć to biorę CR-V od ojca (mam taką opcję to korzystam)
Dodatkowo naprawy audi zawsze się tanio nie kończyły... heh łożysko z tyłu w quattro około 300zł z wymianą, ale przynajmniej porządne ładowałem - FAG. Zresztą, wszystko było z górnej półki ładowane do audi bo jakoś nie widziałem perspektyw na ponowną wymianę tych rzeczy. Arosa? mały przebieg, do wymiany mam uszczelniacz wybieraka biegów + 2 tuleje tylnego wahacza... koszt 12zł uszczelniacz i tuleja... z 20zł szt.
+ koszty wymiany... nie mam garażu na razie to oddaje... chętnie sam bym to porobił bo lubie grzebać przy samochodach... A jak wymieniałem w 205 skrzynię w pełnym deszczu, dało mi to tak w kość że juz się wyleczyłem z takich wymian pod chmurką
Chętnie kupiłbym już jakąś rajdówkę i pojeździł z wami, nawet kasa by się znalazła, ale muszę trochę poczekać
w sumie jeszcze zostały 3 lata wg planu
ale jak będzie tego nikt nie wie, mam nadzieję że szybciej
Jak ktoś dużo jeździ na miejscu to takie auto do finansowe zbawienie
[ Dodano: Pon 26 Wrz, 2011 10:59 ]
jeszcze dodam że jakbym miał pracę na miejscu w gryfinie to na bank bym zakupił coś ponad 200KM i bez LPG... ale za dużo jeżdżę
dodatkowo z żonką rano jadę i podwożę ją do prawy w zdrojach
a ile wy chłopaki jeździcie w roku?
na PB? 
świece i przewody - 160zł
Założone Ultra Grip 7 + (dzieki Tomik)
Tak po za tym to własnie zrobiłem 11tys. od zamontowania gazu. Auto jeździ.
[ Dodano: Pią 28 Sty, 2011 22:35 ]
Pierwsze poważne naprawy

Z powodu nie jeżdżenia autem przez poprzedniego własiciela... jakiś pierdzielnik od prowadzenia biegów się zaciął i linkę sobie uszkodziłem od zmiany biegów - wymieny cały mechanizm prowadzenia do skrzyni biegów 100zł. I regeneracja tego pierdzielnika,
Wymiana klocków z przodu
Wymiana napinacza i paska klinowego
I coś jeszcze było, a wymiana cylinderków z tyłu.
[ Dodano: Sob 26 Mar, 2011 20:45 ]
71000 - rozrząd
[ Dodano: Pon 12 Wrz, 2011 11:56 ]
84000 - nic.
[ Dodano: Pon 26 Wrz, 2011 10:46 ]
Miales genialne polaczenie 1.8T z q, a przesiadles sie na kiosk ruchu w imie mniejszego spalania czyli 6zł/100km :rotfl:
XF racja, genialne auto, bardzo miło je wspominam...
Wcześniej do ZS jezdziłem 2-3 razy w tygodniu... ale od sierpnia 2010 robię tutaj codziennie. Więc z 80km dziennie robię(nie tylko do pracy, ale jeszcze współpraca z innymi serwisami i trzeba się pokręcić po miescie) a srednio z 200km w tygodniu zrobiło się nagle 400km... w bilansie miesięcznym jest to około 1800km...
audi srednio za 130zł przejechało 400km max.
arosa srednio za 85zł przejedzie 450km, a przy ecodriving 500km

W bilansie miesięcznym sam sobie policz.
około:
audi 650zł
arosa 380zł
270zł mniej. a to dużo

Dodatkowo jeszcze się jeździ to tu to tam...
W delikatnie ponad rok zrobiłem 30 000... to duzo jak na zwykłego zjadacza chleba. A ty ile zrobiłes w rok afdi?

Więc już wiesz czym była podyktowana zmiana auta


Dodatkowo naprawy audi zawsze się tanio nie kończyły... heh łożysko z tyłu w quattro około 300zł z wymianą, ale przynajmniej porządne ładowałem - FAG. Zresztą, wszystko było z górnej półki ładowane do audi bo jakoś nie widziałem perspektyw na ponowną wymianę tych rzeczy. Arosa? mały przebieg, do wymiany mam uszczelniacz wybieraka biegów + 2 tuleje tylnego wahacza... koszt 12zł uszczelniacz i tuleja... z 20zł szt.


Chętnie kupiłbym już jakąś rajdówkę i pojeździł z wami, nawet kasa by się znalazła, ale muszę trochę poczekać



Jak ktoś dużo jeździ na miejscu to takie auto do finansowe zbawienie

[ Dodano: Pon 26 Wrz, 2011 10:59 ]
jeszcze dodam że jakbym miał pracę na miejscu w gryfinie to na bank bym zakupił coś ponad 200KM i bez LPG... ale za dużo jeżdżę


a ile wy chłopaki jeździcie w roku?


Ostatnio zmieniony pn 26 wrz, 2011 11:01 przez dawkus, łącznie zmieniany 1 raz.
Zachodniopomorskie Forum Samochodowe
www.z-f-s.pl
Automobilklub Zachodniopomorski
www.akzp.pl
:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_
Seat Arosa 03, 1.0 + podtlenek LPG
Renault Megane 1.6 + LPG
www.z-f-s.pl
Automobilklub Zachodniopomorski
www.akzp.pl
:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_
Seat Arosa 03, 1.0 + podtlenek LPG
Renault Megane 1.6 + LPG
Jak robisz miesiecznie 1800km to kup sobie A4 1.9 TDi (nawet z q mozna dostac jak ktos bardzo chce), ew. mlodsza Octavie czy jak nie potrzebujesz tak duzego auta Fabie.
Jak jezdzisz glownie do Szczecina, to takie TeDeIIII (Octa, A4) wciagnie 5-5.5l ropy, to 450zł miesiecznie. Arosa to 380zł jak sam piszesz (nie wiem czy doliczyles rozruch na PB). Za 70zł to bym sie nawet nie zastanawial wygodne A4 czy Octa z chipsem na 130hp, a mala Arosa ktora nie przyspiesza
I czesci do A4 czy Octy tez masz tanie
Fabia 1.4 TDi spokojnie zejdzie ponizej 5l, a z chipsem masz 100hp, a nie 50 ;] I koszty wieksze od Arosy 30zl miesiecznie...
W sierpniu zrobilem Audi jakies 170-180km :szok: We wrzesniu sporo wiecej, bo jakies 500
Jak jezdzisz glownie do Szczecina, to takie TeDeIIII (Octa, A4) wciagnie 5-5.5l ropy, to 450zł miesiecznie. Arosa to 380zł jak sam piszesz (nie wiem czy doliczyles rozruch na PB). Za 70zł to bym sie nawet nie zastanawial wygodne A4 czy Octa z chipsem na 130hp, a mala Arosa ktora nie przyspiesza


W sierpniu zrobilem Audi jakies 170-180km :szok: We wrzesniu sporo wiecej, bo jakies 500

Mitsubishi Colt `91 2.0 16V DOHC
-
- Klubowicz
- Posty: 3551
- Rejestracja: ndz 09 gru, 2007 21:17
- Lokalizacja: Gryfino
- Kontaktowanie:
ty czekaj bo coś mi się nie zgadza... zbyt optymistycznie to wszystko
jeśli arosa pali 7l lpg na 100km to wychodzi - 18zł
taka octi czy a4 w TDI... dobrze wiesz że mozna legendy o przebiegach pisać... husteczka wie co kupisz... ale mimo to...
octi czy a4 nie spali 5,5... 6 to minimum przy trasie gryfino szczecin... to nie trasa... ciągle coś...
a4/octavia - 6l na 100km to wychodzi - 30zł.
na każde 100km 12zł do przodu - dalej patrząc przy 30 000 wychodzi 300x12=3600zł... to w cholere dużo
Patrz w postaci globalnej XF, nie chwilowej
koszt LPG zwrocił się po 15kkm... gdzie ja grzecznie nie latam tym samochodem
Kosztu częsci a4 a arosa? małe? zawieszenie? nie wiem jak ty, ale raczej lemfordera dawałem w zawias albo TRW... więc nie mów mi że tanio... dodatkowo inne kwiatki kosztują w takiej A4... miałem więc wiem... tarcze ATE z klockami pow. 550zł.
Arosa do 80 przyspiesza całkiem nieźle, dopiero bieg 4-5 są już dość słabe do pchania.
co to 500km przy moich 2100 około na miesiąc
XF jakoś optymistycznie podszedłeś do sprawy... mam też znajomych co mają diesle i jakos zawsze z audi taniej wychodziłem niż TDI. A arosa już w ogóle
Jakbym miał zmieniać na coś większego to raczej Ibiza 1.4 w LPG sekwencja.
Arosa ma jeszcze jedną zaletę w miescie, jak pisałem do 80 zbiera się jak na 1.0 i można się wszędzie wciskać... A4 nie miałem tyle swobody
Napiszę tak... jak na małe auto w środku jest dużo miejsca, jadąc na bednary czy rally land, jechało się całkiem przyjemnie, normalnymi prędkościami dla niej jest 100-130 ( około 3-3,5tys obr/m). Wygoda jest całkiem całkiem, mając audi była za twarda, Aclassa matki to już w ogóle porażka, na autostradę ok, ale polskie warunki masakra...
CR-V brak nadbiegu... jedyny minus arosy że przy większych prędkościach muszę się nagimnastykować żeby wyprzedzić... to jest jej największy minus...
Chętnie zmieniłbym ją na 1.4 100km
ale poki co tym się bujam i nie jest mi źle
zawsze sobię gdzieś mogę pojechać za grosze 
jeśli arosa pali 7l lpg na 100km to wychodzi - 18zł
taka octi czy a4 w TDI... dobrze wiesz że mozna legendy o przebiegach pisać... husteczka wie co kupisz... ale mimo to...
octi czy a4 nie spali 5,5... 6 to minimum przy trasie gryfino szczecin... to nie trasa... ciągle coś...
a4/octavia - 6l na 100km to wychodzi - 30zł.
na każde 100km 12zł do przodu - dalej patrząc przy 30 000 wychodzi 300x12=3600zł... to w cholere dużo



Kosztu częsci a4 a arosa? małe? zawieszenie? nie wiem jak ty, ale raczej lemfordera dawałem w zawias albo TRW... więc nie mów mi że tanio... dodatkowo inne kwiatki kosztują w takiej A4... miałem więc wiem... tarcze ATE z klockami pow. 550zł.
Arosa do 80 przyspiesza całkiem nieźle, dopiero bieg 4-5 są już dość słabe do pchania.
co to 500km przy moich 2100 około na miesiąc

XF jakoś optymistycznie podszedłeś do sprawy... mam też znajomych co mają diesle i jakos zawsze z audi taniej wychodziłem niż TDI. A arosa już w ogóle

Jakbym miał zmieniać na coś większego to raczej Ibiza 1.4 w LPG sekwencja.
Arosa ma jeszcze jedną zaletę w miescie, jak pisałem do 80 zbiera się jak na 1.0 i można się wszędzie wciskać... A4 nie miałem tyle swobody

Napiszę tak... jak na małe auto w środku jest dużo miejsca, jadąc na bednary czy rally land, jechało się całkiem przyjemnie, normalnymi prędkościami dla niej jest 100-130 ( około 3-3,5tys obr/m). Wygoda jest całkiem całkiem, mając audi była za twarda, Aclassa matki to już w ogóle porażka, na autostradę ok, ale polskie warunki masakra...
CR-V brak nadbiegu... jedyny minus arosy że przy większych prędkościach muszę się nagimnastykować żeby wyprzedzić... to jest jej największy minus...
Chętnie zmieniłbym ją na 1.4 100km



Zachodniopomorskie Forum Samochodowe
www.z-f-s.pl
Automobilklub Zachodniopomorski
www.akzp.pl
:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_
Seat Arosa 03, 1.0 + podtlenek LPG
Renault Megane 1.6 + LPG
www.z-f-s.pl
Automobilklub Zachodniopomorski
www.akzp.pl
:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_
Seat Arosa 03, 1.0 + podtlenek LPG
Renault Megane 1.6 + LPG
-
- Klubowicz
- Posty: 3551
- Rejestracja: ndz 09 gru, 2007 21:17
- Lokalizacja: Gryfino
- Kontaktowanie:
gładki ma passata 1.9tdi i lata gdzieś tam nad morze... niech się wypowie ile mu pali...
gdzie przy takiej trasie też bym szukał coś większego... więc kwestia potrzeby.
Robert, nie powiem, chwalę sobie... bo nie mam na co narzekać
sprawdza się i spełnia moje potrzeby 
gdzie przy takiej trasie też bym szukał coś większego... więc kwestia potrzeby.
Robert, nie powiem, chwalę sobie... bo nie mam na co narzekać


Zachodniopomorskie Forum Samochodowe
www.z-f-s.pl
Automobilklub Zachodniopomorski
www.akzp.pl
:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_
Seat Arosa 03, 1.0 + podtlenek LPG
Renault Megane 1.6 + LPG
www.z-f-s.pl
Automobilklub Zachodniopomorski
www.akzp.pl
:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_:_
Seat Arosa 03, 1.0 + podtlenek LPG
Renault Megane 1.6 + LPG
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości