Projekt przebudowy toru off-road.

Moderator: SMK

Awatar użytkownika
Długoszewski M.
Klubowicz
Posty: 220
Rejestracja: pn 04 paź, 2010 16:08
Lokalizacja: Szczecin

Projekt przebudowy toru off-road.

Postautor: Długoszewski M. » pn 01 lip, 2013 20:38

W związku że w najbliższym czasie na naszym torze pojawi się glina chciałem Wam przedstawić zupełnie wstępny projekt toru, temat tworzę po to aby wszyscy członkowie mogli wypowiedzieć się i przedstawić swoje uwagi- w ten sposób dojdziemy do ideału i będziemy mogli mądrze wziąć się do pracy.

http://imageshack.us/f/189/i3m0.jpg/

Poniatowski J.
Klubowicz
Posty: 19
Rejestracja: pn 26 mar, 2012 01:18
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Poniatowski J. » pn 01 lip, 2013 21:26

Dywan na prostej to bzdura moim zdaniem. Będzie kosztował z 800zł, do tego jeszcze linoleum, a to i tak będzie fajne na miesiąc. Później się podziurawi, zasyfi do tego stopnia, że modele będą driftowały a nie jechały prosto - przykład to tor Rc Wróblik, tam na relacji z zawodów widziałem, co się działo na dywanie zaniesionym piaskiem kurzem itd.

A z tych trzech nieszczęsnych hopek co są teraz, zrobił bym jedną dużą wybijającą wysoko z lądowaniem.
Team Asso SCT

Awatar użytkownika
Długoszewski M.
Klubowicz
Posty: 220
Rejestracja: pn 04 paź, 2010 16:08
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Długoszewski M. » pn 01 lip, 2013 21:29

Z tego co rozmawiałem z Robertem, to są dywany takie jak są wykładane na kortach tenisowych i są one nieco lepszej jakości niż te które masz na myśli. Osobiście uważam że taka inwestycja jest konieczna chyba że masz inny pomysł aby uniknąć nieustannej dewastacji prostej a dokładniej naszej górki przez deszcz.

[ Dodano: Pon 01 Lip, 2013 21:32 ]
Dodam że zamiennikiem na dywan&linoleum jest kratka taka jak w Schwedt.

Toru wróblika nie porównywałbym... ten tor nie widział łopaty ani taczki kilka lat. Wydaje mi się że na ich dywanie wystarczyło odgarnąć ten syf który tam się osadził.

Awatar użytkownika
r.podkalicki
Klubowicz
Posty: 142
Rejestracja: śr 29 wrz, 2010 00:13
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: r.podkalicki » pn 01 lip, 2013 21:58

Długoszewski M. pisze:Z tego co rozmawiałem z Robertem, to są dywany takie jak są wykładane na kortach tenisowych i są one nieco lepszej jakości niż te które masz na myśli. Osobiście uważam że taka inwestycja jest konieczna chyba że masz inny pomysł aby uniknąć nieustannej dewastacji prostej a dokładniej naszej górki przez deszcz.

[ Dodano: Pon 01 Lip, 2013 21:32 ]
Dodam że zamiennikiem na dywan&linoleum jest kratka taka jak w Schwedt.

Toru wróblika nie porównywałbym... ten tor nie widział łopaty ani taczki kilka lat. Wydaje mi się że na ich dywanie wystarczyło odgarnąć ten syf który tam się osadził.


Mateusz, ja też mam wątpliwości, co wykładzin. Często z nimi jest więcej problemu niż pożytku. Może w przyszłości jakaś profesjonalna okładzina.
Robert Podkalicki
Sekcja Modelarstwa Kołowego
www.modelerc.ak.szczecin.pl

Awatar użytkownika
Kacper K.
Klubowicz
Posty: 22
Rejestracja: ndz 03 lip, 2011 22:45
Lokalizacja: Chociwel

Postautor: Kacper K. » pn 01 lip, 2013 22:00

Mi brakuje takiej sekcji na torze hopa, hopa, ciasny nawrot 180* hopa i dalej ;)
GS CL-1e Pro Team Kit // Savage Flux // E-Revo + MMM 2200kV
Asso TC5R & Novak XBR Sport 8.5T

JDM! Domokun!

Awatar użytkownika
Długoszewski M.
Klubowicz
Posty: 220
Rejestracja: pn 04 paź, 2010 16:08
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Długoszewski M. » pn 01 lip, 2013 22:02

Tak z głębi serca mówiąc to też mam wątpliwości, jednak nie widzę żadnego innego wyjścia aby zaradzić temu co się w tej sekcji dzieje.

Awatar użytkownika
r.podkalicki
Klubowicz
Posty: 142
Rejestracja: śr 29 wrz, 2010 00:13
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: r.podkalicki » pn 01 lip, 2013 22:10

Głęboka przebudowa toru nie wchodzi w grę, może w przyszłym roku. Co do hopek, innych profili, sekcji wolniejszych i szybszych jestem za. Nie ma co przesadzać jak chodzi w wielkość hop, lepiej dać ich więcej. Duże wyskoki są efektowne ale też są zabójcze dla sprzętu.

[ Dodano: Pon 01 Lip, 2013 22:16 ]
Trzeba zacząć od tego z czy się zgadzamy:
1. Wyciągamy belki
2. na miejscu belek budujemy jedną hopę lub dwie, ja jestem za jedną - temat do dyskusji.
3. podoba mi się pomysł Mateusza, co do półki na ostatniej sekcji na górce.
Robert Podkalicki

Sekcja Modelarstwa Kołowego

www.modelerc.ak.szczecin.pl

Awatar użytkownika
Długoszewski M.
Klubowicz
Posty: 220
Rejestracja: pn 04 paź, 2010 16:08
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Długoszewski M. » pn 01 lip, 2013 22:41

W miejscu belek muszą być dwie- przecież nie będziemy lądować na płasko. Na pewno bedzie to malitka hopa z uwagi na zakret.

Duże wyskoki są ok ale musi być odpowiednie lądowanie, w naszym przypadku trzeba je zrobić dość długie aby dograć ze spaliną i elektrykiem, myślę że jest to wykonalne.

Poniatowski J.
Klubowicz
Posty: 19
Rejestracja: pn 26 mar, 2012 01:18
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Poniatowski J. » wt 02 lip, 2013 01:15

Trzeba po prostu się zabrać na torze jak będzie transport gliny i przy robocie ustalać co dalej co jak i w jakiej konfiguracji.

Co do belek i ich przeniesienia jestem za, będzie fajna sekcja po ostrym gazie z prostej wjazd na belki :)
Team Asso SCT

Awatar użytkownika
r.podkalicki
Klubowicz
Posty: 142
Rejestracja: śr 29 wrz, 2010 00:13
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: r.podkalicki » wt 02 lip, 2013 12:26

Poniatowski J. pisze:Trzeba po prostu się zabrać na torze


Tak, koniecznie, to zawodnicy, którzy biorą udział w zawodach na różnych torach mają największe doświadczenie i to Wy powinniście ustalić co chcecie i zaadaptować najlepsze pomysły z innych torów. Ja to jestem od łopaty. :))
Robert Podkalicki

Sekcja Modelarstwa Kołowego

www.modelerc.ak.szczecin.pl

Awatar użytkownika
Długoszewski M.
Klubowicz
Posty: 220
Rejestracja: pn 04 paź, 2010 16:08
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Długoszewski M. » wt 02 lip, 2013 13:24

Jarek, po to właśnie zrobiłem ten temat aby ustalić jak ma wyglądać nowa konfiguracja toru a na miejscu ewentualnie tylko dopieścić to co ma być przelane z papieru na tor.

Szymon S.
Klubowicz
Posty: 186
Rejestracja: pn 04 paź, 2010 19:14
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Szymon S. » wt 02 lip, 2013 20:26

Co do tego co pokazał Mateusz: ŻADNEJ WYKŁADZINY. Byłem, jestem i będę przeciwny jakiejkolwiek kudłatej/z rolki nawierzchni. Nie można aż tak rozciągnąć ostatniej hopy. Lądowanie byłoby ok dla et8 a reszta klas by leżała (o ile et8 dałoby radę się rozpędzić na rozbiegu krótszym o 1m). Belki w nowym miejscu rezałyby płytę i model jeszcze bardziej, więc też bym odpuścił tamto miejsce. Półka fajna, dzięki niej można zrobić niezłego dropa :D

Moja propozycja:
http://imageshack.us/f/43/dlbi.jpg/

czerwone linie- nowe krawędzie toru
1- zostawić
2- hopy. Conajmniej 3
3- step up
4- półka o której mówił Mateusz wzbogacona o dropa
5- (do zastanowienia) przenieść lądowanie dalej i jednocześnie dodać 2 lądowanie dla spalin czy zrobić 2 hopy
6- usunąć
7- zrobić hopy lub gdy pkt8 zostawić
8- duży step up
9- ewentualne, nowe miejsce na tarkę (sugerowałbym ją zostawić tam gdzie jest, bo mamy tam przewagę)
Team Associated RC8T
Team Associated TC5R
Team Associated SC10 4x4

Awatar użytkownika
Długoszewski M.
Klubowicz
Posty: 220
Rejestracja: pn 04 paź, 2010 16:08
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Długoszewski M. » wt 02 lip, 2013 20:59

Pomijając pomysł nowego ułożenia toru, jaką masz propozycje rozwiązania niszczącego się toru przez opady, pomijając wykładzinę i kratkę ?

[ Dodano: Wto 02 Lip, 2013 21:03 ]
Co do przesunięcia hopek to myślę że wyjdzie na to samo, weź pod uwagę dodatkowy rozpęd z półki (bez dropa).

Szymon S.
Klubowicz
Posty: 186
Rejestracja: pn 04 paź, 2010 19:14
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Szymon S. » wt 02 lip, 2013 21:46

Spalina i tak nie skoczy. Pozatym czy nie byłeś jednym z tych co mówili że nie widzą końca toru?
Na emp rozłożyliśmy plandeki i było spoko
Team Associated RC8T

Team Associated TC5R

Team Associated SC10 4x4

Awatar użytkownika
Długoszewski M.
Klubowicz
Posty: 220
Rejestracja: pn 04 paź, 2010 16:08
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Długoszewski M. » wt 02 lip, 2013 22:23

Kiepsko widać model na miejscu półki, po to właśnie ma ona być (lekko nachylona) aby właśnie uwidocznić model. Dlaczego ma nie skoczyć ? Lądowanie dostosujemy do miejsca gdzie będzie dolatywać, podejrzewam że może nam nie wystarczyć zakrętu- ta półka będzie dość sporym napędem.


Co do plandek dobrze wiesz jak jest w praktyce, nie ma co nawet o tym mówić...


Wróć do „Spotkania”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości