Jak skalibrować regulator Leopard V2?

Tu piszemy o naszych modelach, rozwiązujemy problemy techniczne

Moderator: SMK

Riddick
Klubowicz
Posty: 13
Rejestracja: sob 02 cze, 2012 14:51
Lokalizacja: Szczecin

Jak skalibrować regulator Leopard V2?

Postautor: Riddick » ndz 19 maja, 2013 19:35

Witam

Zakupiłem już regiel ten co już miałem dokładnie ten: http://www.rc4max.com/reg...1648,24083.html

Tylko mam znowu ten sam problem z nim co z poprzednim, mianowicie wciskając gaz silnik kręci w nie te stronę co trzeba i model jedzie do tyłu z potężną mocą jak by to był bieg przedni a wciskając wsteczny model jedzie do przodu ale powolutku jak by to wył wsteczny.
By go skalibrować robie wszystko jak na instrukcji tylko nie mam nadajnika firmy Futaba tylko Himoto. Bu jeździć model odwracam polaryzacje silnika zamieniając miejscami zewnętrzne kable silnika.

Czy zna ktoś inny sposób na kalibracje tego regla bo mi się już pomysły skończyły.

[ Dodano: Nie 19 Maj, 2013 22:13 ]
No i kilka godzin później.

Już się poddaje już tak namieszałem z aparaturą że regiel inicjuje połączenie tylko raz przy włączaniu później trzeba mu baterie odłączyć i podłączyć,
Kilka rany mi sam ruszył zdemolował mi przy tym cały pokuj i rozerwał oponę.
Dziś już nic przy nim nie będę robił bo krwawię z palca na dłoni dobrze że się zamknąłem w pokoju to nic się stało innym lokatorom.
Proszę o pomoc bo mnie już krew zalewa dosłownie i w przenośni i na teraz mam ochotę go sprzedać ale do jutra mi na pewno przejdzie chociaż nie wiem.

Teraz to bym chciał zresetować odbiornik a mam aparaturę Himoto HTX-242

Proszę o pomoc bo teraz nie mogę nawet programować regla przez aparature.

Awatar użytkownika
Długoszewski M.
Klubowicz
Posty: 220
Rejestracja: pn 04 paź, 2010 16:08
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Długoszewski M. » pn 20 maja, 2013 14:48

Jeżeli masz przycisk SET musisz wykonać NAJPRAWDOPODOBNIEJ takie działania:

1. wciskasz SET i trzymając go ciągle, włączasz regulator, po uruchomieniu puszczasz.

2. cyngiel gazu w pozycji neutralnej i zatwierdzasz przyciskiem

3. następnie pełen gaz i zatwierdzasz

4. pełen hamulec i zatwierdzasz

Dodam że silnik w czasie kalibrowania nie powinien kręcić a regulator powinien wydawać dźwięki przy programowaniu etc.


Wszelkie trymery, wychylenia gazu etc. itd. ustawiasz na 100 %


Jak nadal sobie nie poradzisz, zapraszam na tor w weekend jak będę to pomyślimy co tam jest.

Riddick
Klubowicz
Posty: 13
Rejestracja: sob 02 cze, 2012 14:51
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Riddick » pn 20 maja, 2013 23:33

Dziękuję za odpowiedź

Przycisk o którym mowa jest tylko na odbiorniku czy o ten chodzi?
W sumie to są dwa (aind) i (fail safe) ten drugi to jest od utraty zasięgu
I podejrzewam że teraźniejsza niemożliwość kalibracji jego jest właśnie spowodowana że to włączyłem i nie wiem jak wyłączyć, co do samego regla to niema tam żadnych przycisków.

A co do spotkania to ok. pomoc by się przydała. ale nie mam raczej czym zaskoczyć bo w ostatnim czasie rozerwało mi dwie opony i wczoraj jeszcze jedną i zdecydowałem się na kupno felg aluminiowych i nowy zestaw opon, ale to na wypłatę.

Mogę podać zdjęcia jak koła wyglądają jak by ktoś chciał.

Szymon S.
Klubowicz
Posty: 186
Rejestracja: pn 04 paź, 2010 19:14
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Szymon S. » wt 21 maja, 2013 20:54

Felgi alu do modelu?
Team Associated RC8T
Team Associated TC5R
Team Associated SC10 4x4

Awatar użytkownika
Długoszewski M.
Klubowicz
Posty: 220
Rejestracja: pn 04 paź, 2010 16:08
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Długoszewski M. » wt 21 maja, 2013 21:30

Ten przycisk jest na regulatorze, między kablami, koło diody, przy włączniku- poszukaj. Ten z odbiornika jak na razie Cię nie interesuje bo aparatura jest już połączona z odbiornikiem. Wszystkie wtyczki w odbiorniku mają ciemny (czarny lub brązowy) kabel na zewnętrznej stronie obudowy ?

Riddick
Klubowicz
Posty: 13
Rejestracja: sob 02 cze, 2012 14:51
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Riddick » wt 21 maja, 2013 23:15

Tak alu felgi do modelu skala 1/10.

Na reglu niema żadnej diody ani przycisku jest tylko malutko włącznik.
Według instrukcji kalibracja powinna przebiegać tak:

Jak Kalibracja ESC
1.ESC wyłączyć
2. Włącz nadajnik
3.Hold pełny gaz na nadajniku i obrócić przełącznik ESC jest włączony. Trzymaj pełny gaz na nadajniku. ESC zadzwoni tony inicjalizacji.
4.Wait 2 sekundy
5. silnik będzie pierścienie 4 razy wskazujące pełną mierzoną fhrottle.
6.Whiles piszczeć, wskazując, że nadszedł czas, by wysunąć cały hamulec. Przesuń dźwignię gazu pełną przełamać i poczekaj kilka sekund, ESC pierścienie 4 razy wskazujące pełną miarę hamowania.
7.Whiles piszczeć, wskazując, że nadszedł czas na neutralne. Relax spust na neutralne(w środku).ESC będzie teraz dzwonił 4 razy i miga żółta dioda LED szybko przyjąć neutralne stanowisko.
8.ESC dzwoni dwa razy wskazując, że jest uzbrojony.

Oczywiście tłumaczyłem ją sobie za pomocą translatora więc może dlatego nie wszystko zrozumiałem.
Ale grzebałem później przy odbiorniku i teraz nie mogę nawet zacząć kalibrować bo dźwięki inicjacji słychać tylko raz po podłączaniu pakietu przy następnych włączeniach już nie słychać, a jak spróbuje kalibrować za pierwszym razem i wcisnę gaz to słychać pierwszy etap inicjacji i cisza do póki nie puszcze gazu.

Jest jakiś sposób by zresetować elektronikę?

Instrukcja do regla w wersji oryginalnej:
http://www.skyrc.com/index.php?route=pr ... load_id=53

A tu będzie instrukcja aparatury jaką posiadam tylko na samym końcu stronki:
http://www.himotoracing.com/manual/HI1117.pdf

Dziękuje za każdą pomoc.

Co do tego spotkania na torze chętnie przyjdę nawet mam koła takie zastępcze żeby tylko się potoczyć, poza tym mam kolegę też modelarza który jest zainteresowany spotkaniem i mam nadzieje że kiedyś uda mi się go sprowadzić z powietrza na ziemie.

Awatar użytkownika
Długoszewski M.
Klubowicz
Posty: 220
Rejestracja: pn 04 paź, 2010 16:08
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Długoszewski M. » śr 22 maja, 2013 10:49

przyjedz na tor z wydrukowana instrukcja to zrobimy :)

Riddick
Klubowicz
Posty: 13
Rejestracja: sob 02 cze, 2012 14:51
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Riddick » śr 22 maja, 2013 12:10

No chętnie tylko jest jeden problem i głupio mi się przyznać ale nie wiem gdzie na jaki tor, czy chodzi o ten na gokartowy niedaleko arkonki?
Jeszcze by się przydała informacja o której godzinie i maj ważniejsze kogo mam szukać i gdzie ta osoba będzie?
Czy to będzie impreza otwarta bo jak tak to bym zabrał ze sobą rodzinkę, synek by sobie popatrzył.

[ Dodano: Czw 23 Maj, 2013 23:32 ]
Mógłby mi ktoś napisać gdzie i kiedy mam przyjść na tor?
Jeszcze by się przydała informacja do kogo mam się zgłosić z modelem by mi pomógł.

Poniatowski J.
Klubowicz
Posty: 19
Rejestracja: pn 26 mar, 2012 01:18
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Poniatowski J. » ndz 26 maja, 2013 23:01

Mysle, że w tygodniu bedziemy wieczorem na torze urzedowac. Mozesz dzwonic ewentualnie i sie podpytywac, ale ja stawiam, ze jakos sroda/czwartek.

W wiadomosci prywatnej wyslalem Tobie numer. Do uslyszenia.
Team Asso SCT


Wróć do „Nasze modele on-road”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość