Sprężyny progresywne - w którą stronę??

Tutaj dyskutujemy na temat zagadnień technicznych.

Moderatorzy: Apple, trzeci

Awatar użytkownika
Mad Max
Klubowicz
Posty: 40
Rejestracja: pn 02 cze, 2008 09:11
Lokalizacja: Szczecin

Sprężyny progresywne - w którą stronę??

Postautor: Mad Max » śr 09 lis, 2011 22:00

Witam
Oto jest pytanie -> jak zamontować sprężynę progresywną: gęstym zwojem do dołu czy do góry?

Pytam bo dzisiaj na serwisie zebrało się spore gremium mechaników przy Pajero, do którego klient załatwił sobie nowe [grubszy drut] progresywne sprężyny. I opinii było 50/50 ;).
Zadzwoniłem do osoby będącej mocno w temacie i powiedziała że gęste zwoje na dole [chyba że źle zrozumiałem w tym całym jazgocie], jak się gógla w tym temacie też opinie wszelakie...
Dla ciekawości dodam że zdemontowana fabryczna sprężyna z Pajero też była progresywna i gęsty zwój miała u góry :hyhy:

Jak więc jest prawidłowo?

tomik^^^
Klubowicz
Posty: 865
Rejestracja: wt 15 sty, 2008 08:40
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: tomik^^^ » śr 09 lis, 2011 22:36

ja sadze ze bez znaczenia bo ugnie sie i tak w tym miejscu gdzie jest bardziej miekka to co za roznica gdzie bedzie ta miekka strona u gory czy na dole
niema jak to dobra rada
http://www.hukisyn.pl

ZiG
Klubowicz
Posty: 353
Rejestracja: czw 03 sty, 2008 02:08
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: ZiG » śr 09 lis, 2011 23:01

W kilku hondach jakie miałem/mam gęste zwoje są u góry. Inaczej się nie da poskładać :)
www.precise.com.pl Budowa Rajdówek & Precyzyjna obróbka metali i tworzyw sztucznych

Awatar użytkownika
Sozan_
Klubowicz
Posty: 262
Rejestracja: ndz 12 paź, 2008 00:40
Lokalizacja: szczecin / horsens

Postautor: Sozan_ » śr 09 lis, 2011 23:13

też mam u góry geste zwoje
Obrazek

ZiG
Klubowicz
Posty: 353
Rejestracja: czw 03 sty, 2008 02:08
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: ZiG » śr 09 lis, 2011 23:28

Bo masz taką samą Hondę jak moja Sozan ;p
www.precise.com.pl Budowa Rajdówek & Precyzyjna obróbka metali i tworzyw sztucznych

Awatar użytkownika
Nath
Klubowicz
Posty: 266
Rejestracja: ndz 16 gru, 2007 13:49
Lokalizacja: z ksiezyca

Postautor: Nath » czw 10 lis, 2011 02:23

Ja zawsze zakladalem gestym do dolu, ale ostatnio mi tak na "zdrowy rozum" pewna osoba wyjasniala.. ze to ma pracowac zawieszenie a nie buda, wiec miekkie ma byc na dole, bo tez jak tu powiedzial Tomik "miekkie sie ugnie" wiec bedzie pracowac "od dolu.. a nie na budzie od gory.. Ja jak teraz bede zakladal zaloze tym razem rzadszym od dolu i sam sprawdze..

Majac w Seju miekkim do gory jakos nie czulem aby tez co sie zlego dzialo z autem.
"nie nie, predkosc byla OK tylko zakret troche za ciasny"
byl Kurczak prawie N-grupa.
Automobilklub Szczeciński #99

tomik^^^
Klubowicz
Posty: 865
Rejestracja: wt 15 sty, 2008 08:40
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: tomik^^^ » czw 10 lis, 2011 07:28

aby ten mit zniszczyc wystarczy zalozyc raz do gory pojechac na tester amortyzatorow potem odwrocic i znowu test sadze ze wynik bedzie ten sam a zarazem mit obalony lub potwierdzony
niema jak to dobra rada

http://www.hukisyn.pl

Awatar użytkownika
szperacze
Klubowicz
Posty: 1301
Rejestracja: pt 08 lut, 2008 14:26
Lokalizacja: on jest??
Kontaktowanie:

Postautor: szperacze » czw 10 lis, 2011 09:00

proflex. ohlins, rieger mają progres na dole, twardość spręzyny jest taka sama tylko szybsze ugięcie, w progresie chodzi o wybieranie drobnych dziur

w zawieszeniu za 40 tys zł chyba ktoś wie jak to założyć


http://www.mercadoracing.org/imagenes-a ... -7-8-9.jpg
Obrazek

RWD jest jak SEX: Po co jezdzić na ręcznym jak mozna dać w piz*e

www.czekan-motorsport.za.pl

osama
Klubowicz
Posty: 252
Rejestracja: ndz 26 gru, 2010 22:45
Lokalizacja: szczecin

Postautor: osama » czw 10 lis, 2011 14:59

ja też tak mam jak na zdjęciu i wszystkie gwinty i inne jakie widziałem np z dwoma sprężynami miały miękkim do dołu chyba że mocowania sprężyn pasują tylko miękkim do góry ale takich nie widziałem

Awatar użytkownika
Sozan_
Klubowicz
Posty: 262
Rejestracja: ndz 12 paź, 2008 00:40
Lokalizacja: szczecin / horsens

Postautor: Sozan_ » czw 10 lis, 2011 17:06

ta tylko że np. u mnie jak auto stoi to te geste zwoje to są juz tak scisniete ze tam bardziej juz raczej nic sie nie ugnie :rotfl:
Obrazek

Awatar użytkownika
szperacze
Klubowicz
Posty: 1301
Rejestracja: pt 08 lut, 2008 14:26
Lokalizacja: on jest??
Kontaktowanie:

Postautor: szperacze » czw 10 lis, 2011 18:50

licha sprężyna
Obrazek



RWD jest jak SEX: Po co jezdzić na ręcznym jak mozna dać w piz*e



www.czekan-motorsport.za.pl

Awatar użytkownika
Sozan_
Klubowicz
Posty: 262
Rejestracja: ndz 12 paź, 2008 00:40
Lokalizacja: szczecin / horsens

Postautor: Sozan_ » czw 10 lis, 2011 20:50

sam jesteś lichy :P sprężyna wg mnie bardzo dobra bo nie za twarda - eibach pro kit
Obrazek

Gładki
Klubowicz
Posty: 619
Rejestracja: ndz 04 sty, 2009 17:39
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Gładki » czw 10 lis, 2011 21:27

Może w gwintach się montuje inaczej springi. U mnie też było węższym do góry ;)
Kredyty hipoteczne, samochodowe i gotówkowe. Dla Was zawsze najlepsza oferta!

Awatar użytkownika
KacpeRC
Klubowicz
Posty: 26
Rejestracja: ndz 10 paź, 2010 03:08
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: KacpeRC » czw 10 lis, 2011 23:23

U mnie w hondzi eibach'y montowane również gestym zwojem do góry i dziala :super: :D
TOYOTA MR2 1.8T by ZTR Tuning
Civic V HB 1.3
Mugen MBX6T
Xray XB8 E
Xray T2 EU 009

Awatar użytkownika
kerni
Klubowicz
Posty: 488
Rejestracja: ndz 23 gru, 2007 13:57
Lokalizacja: 175km od szn
Kontaktowanie:

Postautor: kerni » sob 12 lis, 2011 09:41

ja h&r miałem gęstym zwojem na dół i jak auto stało, zwoje leżały na sobie

w gwincie który uchodzi za dość twardy TAtechnik krótka sprężynka też jest na dole
i zwoje leżą na sobie


Wróć do „Kącik techniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości